استاندار خراسان رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد
سرخط خبرها
باران امید در «فولادی»

با پیگیری شهرآرا و دستور شهردار مشهد بن بست انتهای شهید فولادی ۱۰ بازگشایی شد

  • کد خبر: ۲۰۲۸۱
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
با پیگیری شهرآرا و دستور شهردار مشهد بن بست انتهای شهید فولادی ۱۰ بازگشایی شد
زمانی که به این خیابان رفتیم تقریبا بارندگی‌ها شروع و نگرانی‌ها از آب گرفتگی امسال بالا گرفته بود. اهالی علت آب گرفتگی و تجمع آب باران را بن بست بودن انتهای کوچه دانسته بودند
قاسمی - هرگز فراموش نمی‌کنیم صدای لرزان پیرزنی را که زیر سقف رطوبت زده و پوسته پوسته خانه اش ایستاده بود و می‌گفت: «خدا کند آسمان نبارد وگرنه خانه هایمان روی سرمان خراب می‌شود.»
۲۳ مهرماه بود که گزارشی با عنوان «دلهره باران» در همین صفحه چاپ شد. در این مطلب به مشکلات مهم ساکنان خیابان شهید فولادی ۱۰ اشاره شده بود که بن بست بودن این خیابان و در نتیجه آب گرفتگی مهم‌ترین مسئله آن‌ها بود. این مشکل سبب آب افتادگی و رطوبت خانه‌ها می‌شد.
زمانی که به این خیابان رفتیم تقریبا بارندگی‌ها شروع و نگرانی‌ها از آب گرفتگی امسال بالا گرفته بود. اهالی علت آب گرفتگی و تجمع آب باران را بن بست بودن انتهای کوچه دانسته بودند و می‌گفتند که با تملک و تخریب ۲ ملک، مسئله حل می‌شود. مشکل به حدی بود که ساکنان حاضر بودند در حد توانشان برای این کار مشارکت کنند.
در این گزارش با آتش نشانی هم تماس گرفتیم و آماری مبنی بر عملیات اجرایی این سازمان به منظور برطرف کردن حوادث ناشی از آب گرفتگی‌های این خیابان ارائه شد که نشان دهنده اهمیت مسئله بود. در پیگیری از شهرداری نیز با رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۶ گفتگو کرده بودیم که از همراهی نکردن مالکان برای حل این مشکل سخن گفته بود.
پس از پیگیری‌های شهرآرا برای حل این موضوع باخبر شده ایم چند روزی است که این مسئله حل شده است.
چند هفته پیش که شهردار مشهد به اتفاق معاون خدمات شهری شهرداری مشهد برای بازدید پروژه‌ای به منطقه‌۶ رفته بود با ساکنان شهید فولادی ۱۰ روبه رو شد. مردم با دیدن شهردار مشهد مهم‌ترین مسئله و مطالبه خود را مطرح کردند و شهردار مشهد نیز بعد از شنیدن این دغدغه مهم، دستور تملک املاکی را داد که باعث بن بست شدن کوچه شده اند. شهردار مشهد در صفحه اینستاگرام خود ماجرا را این‌گونه روایت می‌کند. «امیدوارم حوصله یک روایت غیرکرونایی از یک گوشه شهرمان را داشته باشید. چند‌وقت قبل که به اتفاق همکاران در حال بازدید از شهرک شهید رجایی (قلعه‌ساختمان) بودیم، یکی از اهالی اصرار کرد که به کوچه شهید فولادی ١٠ برویم. خیلی اصرار کرد و با اینکه عجله داشتیم، رفتیم. در این‌کوچه یک مشکل بزرگ سال‌ها و دهه‌ها بود که وجود داشت و شیب کوچه به سمت انتها باعث می‌شد تا با یک بارش باران یا برف، رفت‌و‌آمد اهالی محله کاملا مختل شود و منازل دچار آب‌گرفتگی شوند.
گفتند ماجرا از این قرار است که ۲ ملک در انتهای کوچه وجود دارد و عدم رضایت یکی از صاحبان این ملک‌ها باعث شده است این‌کوچه بن‌بست باقی بماند و صاحب ملک در طول این‌سال‌ها به‌هیچ‌وجه رضایت نداده است. پیشنهاد کردم که همه ما و بزرگان محله و شهردار منطقه و... جمع شویم و با گفتگو مسئله را حل کنیم. بسیاری از اهالی پرخاش کردند و گفتند به فکر مردم نیستید وگرنه تا حالا باید با بلدوزر خانه‌ای را که سر راه بود خراب می‌کردید و...؛ حتی یک درگیری فیزیکی جزئی هم که کتک‌خور ماجرا من بودم پیش آمد. رفتیم و روی همه پرخاشگران را بوسیدیم (هنوز کرونا نیامده بود) و گفتگو کردیم و گفتگو کردیم و.... سرانجام با همراهی همه، مالک رضایت داد و خانه را خریدیم و دیروز مسیر باز شد.»
موسی زاده، یکی از ساکنان این خیابان، نیز به نمایندگی از ساکنان، از این اتفاق اظهار خرسندی و از شهردار مشهد تشکر می‌کند و می‌گوید با بازگشایی این خیابان اصلی‌ترین مسئله ساکنان شهید فولادی ۱۰ برطرف شده است.
به گفته معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ بعد از اینکه مردم خواسته خود را مطرح کردند و دکتر کلائی نیز دستور داد ۲ ملک مورد نظر تملک شود، پیگیری‌ها از سوی شهرداری منطقه ۶ آغاز، نشست‌هایی با مالکان برگزار و مقرر شد ۲ پلاک مذکور بر اساس قیمت کارشناسی رسمی دادگستری خریداری شوند. به گفته هادی لکزی اکنون کار‌های تملک و تخریب خانه‌ها انجام شده و نخاله‌های ساختمانی هم جمع آوری شده است.
لکزی می‌گوید شهرداری منطقه ۶ در ادامه اجرای این پروژه قرار است جویچه قاشقی خیابان شهید فولادی ۱۰ را نیز برای انتقال آب‌های سطحی به خیابان شهید غلامی ۴۲ متصل کند تا انباشت آب به طور کامل برطرف شود. او نوید می‌دهد این کار نیز در هفته آینده اجرایی شود.
گزارش خطا
برچسب ها: شهردار مشهد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->